onsdag 26. mai 2010

Jeg skal lære meg å strikke!

Jeg har tenkt å begynne å strikke litt mer fremover nå. Fordi jeg ikke har fått ordnet meg ordentlig bord på gjesterommet og sambo er ikke så veldig fornøyd med å ha en bråkete symaskin på stuebordet. Så da får jeg gå over til å strikke litt :)

Jeg kan ikke så fryktelig mye om strikking enda, men er veldig villig til å lære :) Jeg finne mye inspirasjon, råd og tips inne på DROPS Design. Der kan man også bestille garn og mønster. Men det jeg synest er kjekkest er de fine introduksjonsvideoene de har lagt ut! :D Kjempe greit for oss nybegynnere!

Jeg har alltid mange planer og baller i lufte, men har klart å roe meg ned med en av tingene foreløbigt. Jeg holder på å strikke babyteppe til nestemann som forhåpentligvis fester seg i magen snart :) Legger inn bilde på nytt jeg, så slipper dere bla nedover ;)

Oppskriften er fra Nøstebarn og heter "Mor Signes babyteppe". Jeg strikker det på bambus rundpinner str 6 og bruker totråds merino lammeull. Alt har jeg kjøpt hos Nøstebarn. :) Teppe er kjempe mykt og ikke minst varmt, det kan godt brukes i steden for helseteppe i bomull :)

Gleder meg til det blir ferdig, selv om det kan ta litt tid! :P

Men jeg lurer på en ting, dere som strikker mye eller har peiling på strikking:

Har dere tips til en god og enkel bok for nybegynnere?

Jeg aner jo ikke hva alle forkortelsene i oppskriften er, så blir litt vanskelig å strikke uten å lære det. ;) Hadde satt kjempe pris på om dere kunne kommentert innlegget å hjulpet meg litt :D

8 kommentarer:

  1. Hei! Så fin blogg du har! :0) Å lære seg å strikker er ikke vanskelig. Å starte med mor signe babyteppe er jo fint. Driver selv å strikke det nå ;)
    Lykke til! :0)

    SvarSlett
  2. Takk for det :)

    Nei det er ikke så vanskelig det teppet, brukte litt tid til å finne teknikken da. Men nå går det mer radig fremover :) Gleder meg til det er ferdig. :D

    SvarSlett
  3. Så gøy at du har begynt å strikke - jeg strikke masse selv så det er bare å spørre om du lurer på noe. :) Siden du allerede har handlet litt på Nøstebarn regner jeg med at du har Nøstebarn-boka også? Der er det ihvertfall masse fint og ganske enkelt! :)

    Lykke til!

    SvarSlett
  4. Nei den har jeg ikke kjøpt enda. Er den bra? :)

    SvarSlett
  5. Hei! Jeg er også temmelig nybegynner som strikker, men har akkurat fullført nettopp det teppet du holder på med (det tok sin tid)! Ellers hekler jeg mest, kan ikke sy :-)

    Fin blogg du har :-)

    SvarSlett
  6. Forresten, jeg har kjøpt ei fin nybegynnerbok! Se her: http://dustorealpakka.wordpress.com/2010/01/21/lanseringsfest-for-strikk-fra-scratch/

    SvarSlett
  7. Hadde tenkt å strikke lappeteppe til lillebebis jeg, men når h*n ikke vil spire i magen min så får h*n bare ha det så godt... ^^
    Ønsker å lage lappeteppe mens jeg er gravid, så håper jeg får tatt opp strikkepinnene igjen snart :)
    Lykke til med strikkingen, så får du oppdatere ettersom det går framover :)